Jak zoptymalizować koszty rekrutacji?

Nie ma jednej odpowiedzi jaki jest koszt rekrutacji lub ile kosztuje zatrudnienie pracownika. Jednak orientując się w ponoszonych kosztach i narzędziach do rekrutacji możesz podejmować stosowne kroki, by zmniejszyć budżet rekrutacyjny.

Im dłużej, tym drożej i mniej efektywnie
 
Nie jest żadną tajemnicą, że proces, który trwa miesiącami nie jest efektywny. Do procedur HRowych zawitała niedawno nowa metoda zwana” speed recruitment”. Jest to 15-minutowe spotkanie z kandydatami, gdzie wygodny ubiór oraz luźna rozmowa to elementy przyciągające kandydatów. Formuła ”randki” łamie bariery, które stawia tradycyjna rozmowa kwalifikacyjna.
 
Outsourcing
 
Nie każda firma posiada swój własny dział HR. W takich sytuacjach warto zdecydować się na zewnętrznych rekruterów. Jeżeli jesteś zainteresowany skontaktuj się z nami, a wspólnie zdecydujemy jaka opcja jest najlepsza.
 
Sprecyzowane potrzeby i oczekiwania
 

  1. Ujawniaj wysokość wynagrodzenia – dzięki temu firma nie traci czasu i pieniędzy za analizowanie CV oraz spotkania z kandydatami, którzy na pewno nie będą zainteresowani stanowiskiem ze względu na wynagrodzenie.
  2. Awansuj pracowników – warto sprawdzić, czy idealnych kandydatów nie mamy już w firmie. Może się okazać, że bardziej opłacalne jest przyuczanie nowej roli osobie, która zna już firmę.
  3. Przygotowanie dobrego ogłoszenia pozwala znacznie zoptymalizować cały proces poszukiwania kandydatów. Jeśli podejdziemy do tematu sumiennie – już same początki będą łatwiejsze i szybciej pojawią się konkretne aplikacje.

Employer Branding

Wizerunek marki pracodawcy ma wpływ na wszystkie działania. Dobrze zaplanowana strategia EB zdecydowanie pozytywnie wpłynie na efektywną rekrutację. Nasz wizerunek przekłada się bezpośrednio na zainteresowanie naszą ofertą.

Podziel się tym artykułem, jeśli uznasz go za pouczający

Facebook
Twitter
LinkedIn

Inne artykuły

Nowoczesne technologie, które już rewolucjonizują rekrutacje w naszej agencji!

Pracodawca w Social Media – wszystko co musisz wiedzieć

Media Społecznościowe pełnią nie tylko funkcję komunikacyjne. Pozwalają promować markę firmy jako zatrudniającego. Większość kandydatów przed złożeniem aplikacji weryfikuje reputacje swojego przyszłego pracodawcy.