Pracodawca w Social Media – wszystko co musisz wiedzieć

Media Społecznościowe pełnią nie tylko funkcję komunikacyjne. Pozwalają promować markę firmy jako zatrudniającego. Większość kandydatów przed złożeniem aplikacji weryfikuje reputacje swojego przyszłego pracodawcy. Aby najlepiej zaprezentować się przed kandydatami, firmy coraz częściej wykorzystują social media, które nierzadko stanowią podstawę strategii rekrutacyjnej.

 
Jeżeli zależy nam na pozyskiwaniu nowych pracowników i budowaniu dobrej marki pracodawcy powinniśmy aktywnie działać w Social Media.
 
Jak odnaleźć się w mediach społecznościowych? 
 

  1. Employer Branding 

 
Głównym celem Employer Brandingu jest zbudowanie spójnego i pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy w opinie pracowników firmy, kluczowych kandydatów na rynku pracy oraz partnerów biznesowych, klientów i innych kluczowych udziałowców.
 
Oceń swoją obecną reputację. Pierwszy krok to dobre opracowanie i umiejętnie przeprowadzone opinii o marce wśród pracowników. Tu też zawiera się staranne badanie sieci, mediów społecznościowych, forów dyskusyjnych, portali opiniotwórczych.
 
Zadbaj również o swój profil w social media, tak aby kandydat wiedział czym się zajmujesz i jakie usługi możesz mu zaoferować.
 

  1. Niech Cię usłyszą!

 
Aby skutecznie komunikować się z potencjalnymi kandydatami w mediach społecznościowych, musisz wiedziedzieć do kogo chcesz mówić, a następnie stworzyć spójny styl i ton przekazu.
 
Przekaz powinien być:

  • przyjazny i przystępny,
  • wyjątkowy i wyróżniający się na tle konkurencji,
  • spójny, bez względu na to, kto zarządza twoimi kanałami społecznościowymi,
  • dobrze dopasowany do profilu Twojego kandydata/pracownika.
  1. Wybierz odpowiedni kanał komunikacji

 
Istnieje wiele różnych portali społecznościowych, których możemy użyć do wspierania marki pracodawcy:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • LinkedIn,
  • Instagram

 
Nie ma jednak konieczności, aby używać ich wszystkich jednocześnie. Aby wybrać odpowiedni kanał musisz poznać swoją grupę docelową. Sprawdzić, jakie portale społecznościowe preferuje Twój kandydat? Gdzie Twoja grupa docelowa spędza większość czasu? Musisz odpowiedzieć sobie na te pytania i wybrać portal, który najbardziej pasuje.
 

  1. Słuchaj, dostosowuj i optymalizuj

Bądź czujny! Miej oko na kampanie marketingowe dotyczące treści, aby zobaczyć, co przyciąga najwięcej kandydatów do firmy.

Podziel się tym artykułem, jeśli uznasz go za pouczający

Facebook
Twitter
LinkedIn

Inne artykuły

Nowoczesne technologie, które już rewolucjonizują rekrutacje w naszej agencji!

Pracodawca w Social Media – wszystko co musisz wiedzieć

Media Społecznościowe pełnią nie tylko funkcję komunikacyjne. Pozwalają promować markę firmy jako zatrudniającego. Większość kandydatów przed złożeniem aplikacji weryfikuje reputacje swojego przyszłego pracodawcy.